موضوع: "بدون موضوع"

حال این روزهای مردم شهرم :دل خون یزدی ها از رییس جمهور
چهارشنبه 94/12/19
همه مردم ،ما یزدیها را به دیانت و قناعت می شناسند.روزهای سخت و سنگینی بر ما گذشت .بنرهای تفرقه افکنانه جریان خاص در شهرمان و سخنان ساختار شکنانه و تفرقه برانگیز رییس جمهور در شهرمان که در شأن و جایگاه ایشان نبود .و سوالات بسیاری براذهانمان از آقای روحانی داریم که به زودی مطرح خواهم کرد .اگر چه البته پاسخی وجود ندارد.آقای روحانی را به تقوا و ترس از خدا دعوت میکنم.مواظب باشند درجایگاه موقعیت خاص خود باید پاسخگوی خدای متعال وخون ها یی که در راه عزت اسلام ریخته شده باشند.

کسب حلال
پنجشنبه 94/03/21
پیامبراکرم صلی الله علیه واله:
الْعِبَادَةُ سَبْعَةُ أَجْزَاءٍ أَفْضَلُهَا طَلَبُ الْحَلَالِ. تحف العقول، ص 37
عبادت هفت جزء است و از همه بهتر تحصيل روزى حلال است

استثمار عقل و احساس در شبکههای اجتماعی
سه شنبه 93/12/12
استثمار عقل و احساس در شبکههای اجتماعی
این شبکهها مدتی است خانه و خانواده را هدف گرفته و سبب شدهاند تا افراد خانواده از یکدیگر دور شوند تا آنجا که در برخی از خانوادهها همین گروهها جای همسر و فرزند را گرفتهاند

سخن پيرمرد با امام باقرعلیه السلا
چهارشنبه 93/11/15
حضرت همان سخن را برايش باز گفت، و پيرمرد گفت: «اللَّه اكبر» اگر بميرم به رسول خدا و على و حسن و حسين و على بن الحسين عليهم السّلام وارد مىشوم و چشمم روشن مىشود و دلم خنكتر مىگردد و درونم آرامش مىپذيرد و فرشتههاى كرام الكاتبين مرا با روح و ريحان استقبال مىكنند، اگر جانم بدين جا [گلو] رسد، و اگر هم زنده بمانم به چشم خويش آن بينم كه خدا بدان چشم مرا روشن كند و در والاترين مراتب بهشت با شما باشيم؟! سپس آن پيرمرد فرياد به گريه گشود و هاى هاى همى گريست تا به زمين افتاد و اهل آن خانه از حالى كه بر آن پيرمرد رفت فرياد گريه سر دادند.
امام باقر رو به او كرد و با انگشت خود اشكهاى مرد را از مژههايش مىزدود و آنها را پاك مىكرد، سپس پيرمرد سر خود را بلند كرد و به امام گفت: يا ابن رسول اللَّه! خدا مرا قربانت گرداند دستت را به من بده، امام دست خود را به او داد و او دست امام را بوسيد و بر دو ديده و گونه خود نهاد و سپس شكم و سينه خود را گشود و دست حضرت را بر روى شكم و سينه خود گذاشت و سپس بپا خاست و گفت: السلام عليكم، و امام باقر به دنبال او مىنگريست در حالى كه او در حال رفتن بود، سپس امام رو به حاضران كرد و فرمود: هر كه دوست دارد به مردى از اهل بهشت بنگرد به اين پيرمرد بنگرد.
بهشت كافى / ترجمه روضه كافى، ص: 109

به مناسبت سالروز رحلت ایت الله حسعلی نخودکی اصفهانی/من بهتر ازکیمیارابه شما یادمیدهم
شنبه 93/06/08
به نقل از فرزند آیت الله شبیری زنجانی از زبان پدر بزرگوارشان اینگونه نقل میشود که :
آیت الله شبیری زنجانی در سفری که امام خمینی(ره) و پدرم برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند امام در صحن حرم امام رضا (ع) با سالک الی الله حاج حسنعلی نخودکی مواجه میشوند. امام امت (ره) که در آن زمان شاید در حدود سی الی چهل سال بیشتر نداشت وقت را غنیمت می شمارد و به ایشان میگوید با شما سخنی دارم.حاج حسنعلی نخودکی میگوید: من در حال انجام اعمال هستم، شما در بقعه حر عاملی (ره) بمانید من خودم پیش شما میآیم. بعد از مدتی حاج حسنعلی میآید و میگوید چه کار دارید؟
امام (ره) خطاب به ایشان رو به گنبد و بارگاه امام رضا (علیهالسلام) کرد و گفت: تو را به این امام رضا، اگر (علم) کیمیاداری به ما هم بده؟
حاج حسنعلی نخودکی انکار به داشتن علم (کیمیا) نکرد بلکه به امام (ره) فرمودند:اگر ما «کیمیا» به شما بدهیم و شما تمام کوه و در و دشت را طلا کردید آیا قول میدهید که به جا استفاده کنید و آن را حفظ کنید و در هر جایی به کار نبرید؟
امام خمینی (ره) که از همان ایام جوانی صداقت از وجودشان میبارید، سر به زیر انداختند و با تفکری به ایشان گفتند: نه نمیتوانم چنین قولی به شما بدهم.
حاج حسنعلی نخودکی که این را از امام (ره) شنید روبه ایشان کرد و فرمود: حالا که نمیتوانید «کیمیا» را حفظ کنید من بهتر از کیمیا را به شما یاد میدهم و آن این که:
بعد از نمازهای واجب یک بار آیه الکرسی را تا «هو العلی العظیم» میخوانی.
و بعد تسبیحات فاطمه زهرا سلام الله علیها را میگویی.
و بعد سه بار سوره توحید «قل هو الله احد» را میخوانی.
و بعد سه بار صلوات میگویی: اللهم صل علی محمد و آل محمد
و بعد سه بار آیه مبارکه: وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا ؛
را میخوانی که این از کیمیا برایت بهتر است.

مرجعی که ۶۰ سال اولین زائر حرم بود
چهارشنبه 93/06/05
سخن عجیب علامه حسنزاده درباره حضرت معصومه(س)
علامه حسنزاده آملی در تجلیل از مقام حضرت معصومه(س) در دانشگاه قم گفت: اگر برای من ممکن بود و مواجه با مشکل نمیشدم، برای تجلیل از شخصیتی مانند فاطمه معصومه سلام الله علیها این مسیر را سینهخیز میآمدم!

غافلترین مردم..
سه شنبه 93/05/21
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
أغفَلُ النّاسِ مَن لَم يَتَّعِظ بِتَغَيُّرِ الدُّنيا مِن حالٍ إلى حالٍ؛
غافلترين مردم كسى است كه از دگرگونى دنيا از حالى به حال ديگر پند نگيرد.
بحار الأنوار ، ج 77 ، ص 114

علم امام/پاسخ به یک شبهه
یکشنبه 93/05/12
از نظر شیعه امامیه امام باید از علم بالفعل و همه جانبه به احکام شرعی برخوردار باشد و علم او خطاناپذیر باشد و از دیگر افراد جامعه هم اعلم باشد
در روایات بسیارى از ائمه اطهار (علیهم السلام) آن بزرگواران، مخزن علم و محل اسرار الهى، راسخان در قرآن، و معادن و سرچشمههاى دانش و حکمت، زنده کننده علم و میراننده جهل و وارثان انبیاء و مانند آن لقب گرفتهاند. برای نمونه برخی از روایات که دلالت بر علم بیپایان معصومان (علیهم السلام) میکند، بیان میشود:
1ـ سدیر گوید: به امام باقر(علیه السلام) گفتم: قربانت! شما چه سمتى دارید؟ امام (علیه السلام) فرمود: «ما خزانهدار علم خدائیم، ما مترجم وحى خدائیم و ما حجت رسائیم بر هرکه در زیر آسمان و روى زمین است». (الکافی، ج 1، ص 192)
2ـ امام صادق (علیه السلام) میفرماید: «ما اهل بیت (علیهم السلام) ولىّ امر خدا و گنجینه علم خدا و صندوق وحى خدا هستیم». (الکافی، ج 1، ص 192)
یک سوال: آیا پرسش امام (علیه السلام) از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) با علم گسترده امام منافات دارد؟ قلمرو و محدوده علم امام از نظر شیعه چیست؟
شیعیان میگویند: ائمه آن چه را که شده و آن چه را که میشود میدانند و هیچ چیزی بر آنها پنهان نمیماند، و علی بن ابی طالب (علیهما السلام) دروازه علم است؛ پس چگونه علی (علیه السلام) حکم مذی را نمیداند و کسی را نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله) میفرستد تا احکام متعلق به مذی را به او بیاموزد؟!
در ضرورت علم امام هیچ اختلافی بین مسلمانان وجود ندارد. در کمیت و کیفیت این علم، مسلمانان با هم اختلاف دارند. حداقل علمی که شیعه امامیه برای امام لازم می داند، این است که امام باید تمام علومی را که برای امامت و سعادت و هدایت بشر لازم است، دارا باشد. هم چنین امام باید از سایر افراد زمان خود اعلم باشد. شیعه به علم ذاتی امام قائل نیست؛ بلکه معتقد است علم امام از راه پیامبر اکرم و یا طرق دیگر به دست می آید؛ از این رو پرسش امام از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) هیچ منافاتی با علم فراگیر امام ندارد.
در این جا احتمال دیگری نیز وجود دارد و آن این که: امام (علیه السلام) تلاش می کرد تا به مردم بیاموزد که در زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله) جهت حفظ قداست و جایگاه و مرجعیت علمی آن حضرت باید به او مراجعه نمود نه دیگران.

هرگاه سفره پهن می شود
شنبه 93/04/14
هر گاه سفره پهن می شود چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد می آیند.چون بنده بگوید:"بسم الله"فرشتگان می گویند:"خداوند به غذایتان برکت دهد!"سپس به شیطان می گویند:"ای فاسق بیرون شو!توبر آنان راه تسلط نداری.”

اگر نماز واقعا نماز باشد رفع گرفتاری می کند
چهارشنبه 93/03/07
«وَ اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَكَبيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخاشِعين» [6] در زمان پيامبراكرم«صل الله عليه و آله و سلم» در برخي جنگها كه نزديك بود سپاه اسلام با شكست روبهرو شود، حضرت دستور نماز ميدادند و دو ركعت نماز ميخواندند و سپس با توكل بر خداوند و قلبي مطمئن، بر دشمن پيروز ميشدند. شيخالرّئيس ابوعلي سينا«ره»، فيلسوف و دانشمند مشهور، در کتاب شفا و بعضي ديگر از کتب خود ميگويد: در هر علمي چند روز شاگردي ميکردم و بعد از چند روز استاد من، شاگرد من ميشد، ولي در علوم الهي بعضی اوقات چهل مرتبه مسئلهای را بررسی میکردم و شبهۀ آن حل نمیشد و نهایتاً با پناه به عالم ملکوت، شبهه حل ميشد. ابوعبيدۀ جوزجاني که يکي از شاگردان شيخ است و ملازم با او ميباشد، نیز ميگويد: مسجدی نزديک خانۀ شیخ الرّئیس بود. او به آن مسجد ميرفت و با نماز و رابطه با عالم غيب، شبهات و مشکلات علمي خود را حل ميکرد. [7] مرحوم صدرالمتألّهين«ره» نيز در بعضي از آثار خود ميفرمايد: وقتي که اسفار را در کهک مينوشتم، اگر شبههاي براي من جلو ميآمد، به قم ميرفتم و در حرم حضرت معصومه«سلام الله علیها» شبههام را رفع ميکردم. اگر نماز، واقعاً نماز باشد، رفع گرفتاري ميكند. بسيار ديده شده در گرفتاريهاي سخت، دو ركعت نماز با حضور قلب باعث رفع گرفتاري مهمِّ در زندگي انسانها شده است. نماز با حضور قلب است كه گرفتاري را بر طرف ميكند و بالاترين لذّت را دارد. غم و غصّه و اضطراب خاطر را از بين ميبرد و افسردگي و پيري زودرس هم ندارد. دل نمازگزار به یاد خدا مطمئن است و حق تعالی بر دل او حكومت ميكند. خداوند در قرآن شريف ميفرمايد:«أَلا إِنَّ أَوْلِياءَ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُون» [8] در این آیۀ شریفه خداوند با تأکید فراوان میفرماید: يقين داشته باشيد كه اوليای خدا، هيچ غم و غصّهاي ندارند و ترس و افسردگي هم در آنها راه ندارد. منبع:پایگاه یت الله مظاهری